Wednesday, November 2, 2011

"Šta reći? Koju poruku poslati?"


Prenosimo stav kolege koji je učestvovao na trećem plenumu studenata Filozofskog fakulteta u Novom Sadu:




"Sinoć je u tenzijama ispunjenom amfiteatru održan još jedan po redu Plenum. Sinoćna slika je slika današnje svesti studenata o njihovim realnim problemima i potrebama – a ta slika govori da među studentima Novosadskog univerziteta nema svesti o tome. Oni ne misle, oni deluju po direktivi. To smo sinoć lepo mogli videti. Toliko su nesigurni u sebe i toliko nemaju svoje JA da su pojedini među njima gledali skoro svaki put u svoje vođe kada je trebalo dići ruku i glasati! Zar je to jedan akademski građanin? Zar su to budući intelektualci?

Sinoć smo videli realnu sliku onih koji nas „legitimno predstavljaju“. Slika je, prijatelji moji, bila jako ružna. Slika je pokazala studenta prorektora (koji je dužan da zastupa prava i interese svakog studenta) koji je vodio sa sobom jednu grupu ljudi koja nije bila spremna da sluša i diskutuje, već samo da nameće svoj isključiv stav bez iole razuma za potrebe drugih. Slika je pokazala studenta prorektora koji se nije obazirao na pojedine šovinističke ispade onih koje je doveo u taj amfiteatar, a aplauzom dočekivao svako izderavanje i prozivanje neistomišljenika.

Sinoć je grupa (nadam se!) studenata pokušala da ubije ideju i na taj način osigura svoje pozicije u dekanatu, rektoratu i koje kakvim drugim –atima. Sinoć su pokazali zube, ali ne i pamet. Sinoć su bez argumenata prozivali sve one koji su za transparentnost i drugačiji vid organizovanja, a pozdravljali sve one koji podržavaju dogovore iza zatvorenih vrata.

Tužno je kada studenti sami sebi seku granu na kojoj sede, a to su sinoć radili svi oni studenti koji su gledali u svoje kolege iz Saveza. Nekome ne odgovara transparentnost i direktno učešće studenata. Nekome ne odgovara da studenti misle svojim glavama i donose sopstvene odluke. Da li ste se zapitali zašto? Da li ste se barem u jednom momentu zapitali šta neko ima protiv plenumskog organizovanja studenata? Zbog čega je loše da se svi nađemo na jednom mestu i debatujemo o problemima koji su nas sve zadeslili? Zbog čega je loše da svi javno izglasavamo zajedničke odluke?

Nazivaju nas anarhistima i koje kakvim ekstremistima. U ponedeljak se moglo, a i sinoć takođe, videti da u našem delovanju nema ni a od anarhije. Da smo mi hteli da uvodimo bezvlašće i rušimo fakultet kako tamo neko tvrdi, mi ne bismo pokušavali mirnim putem da na isti uđemo! Na kraju smo i uspeli. Njihova je barikada pala a mi smo ušetali u zgradu Filozofskog fakulteta. Bitno je naglasiti da su sa nama zajedno, rame uz rame ušetale kolege iz Beograda i Zagreba. Fakultet nismo upalili, a ni srušili, kako su neki tvrdili da hoćemo. A tada smo imali većinu koja je to mogla fizički da uradi – no, mi nismo takvi. Mi smo došli da razgovaramo, a to nekome ne odgovara. Nekome ne odgovara da se studenti ujedine oko zajedničke ideje samoorganizovanja i direktnog i transparentnog delanja. Te neke osobe su se i oblačile u uniforme obezbeđenja i stajale u prolazu kako studenti ne bi uspeli da uđu i iznesu svoje ideje i zahteve. Ti neki su takođe, juče organizovali dolazak određene grupe ljudi na fakultet kako bi nas nadglasavali, a sve vreme trajanja plenuma nisu pokušavali da slušaju sagovornike i konstruktivno doprinesu rešavanju problema, već su problem nastojali da gurnu pod tepih.

Čemu to? Pa i oni su studenti. Zašto im odgovara da se njihovi „legitimni“ predstavnici iz godine u godinu „Jovo nanovo“ bore za isto ono za šta se mi zalažemo, a za šta mi, za razliku od njih, tražimo dugoročnije rešenje?!

Ja danas slušam Radiohead ceo dan. To je moja terapija. To je moj način da prihvatim sinoćnu realnost i nastavim dalje. A kuda dalje? Naravno, zna se, samo napred ka novim pokušajima. Jedan neuspeh ne znači odmah da treba odustati. Ja znam da još uvek ne želim da odustanem. Potrebno je više vremena i rada, a mi smo spremni da radimo i vreme uložimo u ovo. Znanje nije roba, a studenti nisu ovce da ih šiša ko stigne. (nadam se xD)

Pozdrav prijatelji, do sledećeg plenuma!"

No comments:

Post a Comment